venerdì 9 marzo 2018

Diaspora Start Up: “O iniţiativă de succes cu fonduri europene ”

COMUNICAT DE PRESĂ
ROMA,   9 martie 2018

Joi, 8 martie, de Ziua Femeii, a avut loc Sesiunea lunară de informare cu privire la proiectul “O afacere pentru un viitor in ţara ta”, dedicată româncelor din Italia cu spirit întreprinzător. În ciuda grevei în transportul local, peste 30 de persoane au participat la seminarul dedicat fondurilor europene pentru românii din diasporă.


Sesiune de informare ROMA 8 martie 2018, foto Marius Lupu

Discuţiile au fost susţinute în principal de o delegaţie de la Siab Development S.R.L. - Administratorul schemei de antreprenoriat, unul din liderii de formare profesională din Nord Vestul României, formată din managerul de proiect Mircea Abrudean şi de Paul Păsulă, expert formare antreprenorială.

Mircea Abrudean a subliniat importanţa proiectului în contextul naţional şi cel al diasporei româneşti, fiind primul proiect realizat cu fonduri europene şi destinat viitorilor şi actualilor întreprinzători, deschis tuturor categoriilor sociale. “Spre deosebire de alte proiecte de tip start up care s-au desfăşurat în România, Diaspora Start Up aduce noutăţi importante menite să garanteze şi să respecte criteriile de corectitudine, transparenţă, accesibilitate şi, sperăm noi, să se bucure de succes. Se asigură o formare antreprenorială online – deci accesibilă de oriunde, tutorii sunt la dispoziţia cursanţilor pe durata parcursului lor. O altă noutate este şi susţinerea noilor firme nou înfiinţate în primele luni de viaţă. Fiind vorba de fonduri europene, există etape clar definite, există verificări şi este în interesul nostru ca să fie alese cele mai bune planuri de afaceri, iar persoanele care participă să primească o formare profesională de calitate. De succesul fiecăruia din cei implicaţi, depinde şi succesul nostru, ca administratori de schemă”.

Paul Păsulă a explicat pelarg cum se desfăşoară cursurile şi cum se va desfăşura concursul de proiecte. El a enumerat, cu exemple, afacerile care primesc un punctaj în plus, pentru respectarea unor parametri indicaţi de UE, care se referă la promovarea afacerilor în domeniul noilor tehnologii, inovare socială sau tranziţia către o economie cu emisii scăzute de carbon.

Invitată pentru a-şi expune povestea de succes – cum a construit un start up inovativ în Italia -  a fost Oana Leluţiu, tânăr manager la LibroM, prima librărie online românească din Peninsulă.
După prezentări, a urmat o dezbatere intensă, bogată în idei şi confruntări. S-a discutat despre mediul de afaceri românesc, cu oportunităţile dar şi cu piedicile pe care le întâmpină noii antreprenori, despre modalitatea de a construi business planuri inovative pornind de la o idee la început neclară, despre experienţa şi mentalitatea românilor din Italia şi cu ce ar putea contribui la “schimbarea în bine”, chiar şi pe scară mică, a situaţiei economice din ţară.

“Am terminat de curand cursul si pot sa confirm ca m-a ajutat: cu ajutorul tutorilor, am inteles ca ideea la care mă gândisem iniţial trebuie îmbunătăţită şi am schimbat radical anumite aspecte”, a spus una din participantele la sesiunea informativă.

Alţi beneficiari au expus pe scurt planul de afaceri la care s-au gândit, ceea ce a dat naştere la discuţii pe fiecare caz în parte: astfel, s-a discutat spre exemplu despre autorizaţiile necesare în sistemul de asistenţă a persoanelor vârstnice sau cu dizabilităţi din România sau posibilitatea de a organiza aspecte ale afacerii în jurul conceptului de vânzare online.

Alţi oaspeţi au povestit experienţele lor de afaceri în România. Unul din beneficiari a descris problemele birocratice şi dificultăţile concrete pe care le-a întâmpinat când şi-a deschis o afacere în ţară, recunăscând că a pierdut timp şi banii investiţi. Un alt participant a povestit un caz opus, al unei ide de afaceri implementate şi realizate cu un prieten în România, care s-a extins într-o afacere de succes, cu peste un milion de euro de profit: “În ţară trebuie să se treacă de la ideea de “bişniţă”, cum înţelegeam acum câţiva ani afacerile, la ideea de “business”. Trecerea se poate face, dacă ai o idee bună şi perseverenţa să o duci mai departe!”

Printre oaspeţi s-au numărat beneficiari ai proiectului care au terminat cursul online, români care doresc să se înscrie în proiect, profesionişti în diferite domenii precum şi oameni de afaceri de succes, precum Valentin Fagarasian, preşedintele CNA World – Organizaţie naţională a întreprinzătorilor străni în Italia.

Echipa de proiect, formată din Dana Mihalache, coordonator activităţi în Italia, Olesea Vatav – expert organizare evenimente, Miruna Cajvaneanu, expert comunicare, Anca Mihai şi Luminiţa Popa – experţi recrutare grup ţintă, au stat la dispoziţia celor prezenţi pentru a oferi informaţii şi a descrie modalitatea de înscriere, precum şi modul în care este realizată campania de informare a comunităţii şi viitoarele etape ale sesiunilor de informare.

Echipa de proiect "O afacere pentru un viitor in tara ta" Foto Marius Lupu


La sfârşit, organizatorii au oferit doamnelor prezente un cadou de 8 Martie, invitând pe toţi participanţii la un pahar cu vin spumant. Discuţiile fructuoase între cei prezenţi au continuat şi într-un cadru informal, după terminarea Sesiunii de informare
.
Organizatorii mulţumesc participanţilor şi oaspeţilor care au realizat galerii foto/ video de la Eveniment, Marius Lupu şi Dan Giugula.

Evenimentul se înscrie în seria Sesiunilor de informare deschise adresate românilor cu idei de afaceri din diaspora, care doresc să devină întreprinzători în România, accesând cursuri gratuite de antreprenoriat şi 40.000 de euro puşi la dispoziţie din Fondul Social European, prin Guvernul României. Proiectul “O afacere pentru un viitor în ţara ta” beneficiază de Patronajul Ambasadei României în Italia.

Nessun commento:

Posta un commento

REZULTATE FINALE CONCURS DE PROIECTE- LISTA BENEFICIARILOR

Rezultatele FINALE „O afacere pentru un viitor in tara ta” Anunt important! In urma analizarii contestatiilor depuse in cadrul concur...